tiistai 26. maaliskuuta 2013

Kevät on tullut meillekin


Kevät on tosiaan tullut meidänkin pihalle. Mulla tönöttää tuolla lumihangessa puutarhatuoli, jossa aina päivittäin istuskelen ja unelmoin uudesta kasvihuoneesta, kasvimaasta, no ehkä siitä, että syksyllä kukkapenkkeihin kaivetuista sipuleista edes muutama versoo pinnalle eikä ole joutunut myyrien syömäksi. Enkä minä siinä päivittäin ehdi istumaan muuten kun henkisellä tasolla, silloin kun lipittelen teetä vielä sisäsohvalla. Mutta I`m getting there!

Tuo pihahysteria oli mulle ihan vieras käsite vielä muutama kevät sitten. No jotain tässä sitten kävi. Toki myös se, että mulla on nykyään oma piha. Mutta nyt huomaan suunnittelevani pensasaidan leikkaamista, kun mitäkin elämän kohokohtaa ja laittelevani sivuun mm. K-raudan kuvastoja tarkempaa tutkimista varten. Mitä jos sittenkin tarvitsisi ostaa oksasilppuri, tai moottorisaha...

No sillä aikaa kun täällä odotellaan tuon traktorin kasaaman lumikinoksen sulamista voi kevättä fiilistellä pikku ikkunalautakasvimaalla. Toiset ovat kuulemma laittaneet jo siemenet itämään taimia varten, mutta mulla ei niistä ole vielä kovin hyviä kokemuksia. Näin ollen luultavasti taimet tulevat meille tänäkin vuonna tuolta yhdestä tavaratalosta ja melkein naapurissa sijaitsevalta puutarhalta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti